ایران سکولار= ایران آزاد

اي ايران اي مرز پر گهر اي خاکت سرچشمه هنر دور از تو انديشه بدان پاينده ماني تو جاودان اي دشمن ار تو سنگ خاره اي من آهنم جان من فداي خاک پاک ميهنم مهر تو چون شد پيشه ام دور از تو نيست انديشه ام در راه تو کي ارزشي دارد اين جان ما؟ پاينده باد خاک ايران ما سنگ کوهت در و گوهر است خاک دشتت بهتر از زر است مهرت از دل کي برون کنم؟ برگو بي مهرتو چون کنم؟ تا گردش جهان و دور آسمان بپاست نور ايزدي هميشه رهنماي ماست مهر تو چون شد پيشه ام دور از تو نيست انديشه ام در راه تو کي ارزشي دارد اين جان ما؟ پاينده باد خاک ايران ما ايران اي خرم بهشت من روشن از تو سرنوشت من گر آتش بارد به پيکرم جز مهرت در دل نپرورم با آب و خاک و مهر تو سرشته شد گلم مهر اگر برون رود تهي شود دلم مهر تو چون شد پيشه ام دور از تو نيست انديشه ام در راه تو کي ارزشي دارد اين جان ما؟ پاينده باد خاک ايران ما

آزادی طبیعی ترین حق هر انسان است

مطلب خواندنی

واشنگتن پست: ظهورو سقوط محمود احمدی نژاد

اختلاف های آيت اله خامنه ای با محمود احمدی نژاد و شدت گرفتن فشار سانسور بر اينترنت ايران از سوی دولت موضوع دو مقاله در روزنامه های انگليسی زبان است.


ظهورو سقوط محمود احمدی نژاد عنوان مقاله واشنگتن پست به قلم کريم سجادپوراست. نويسنده پيوند خامنه ای - احمدی نژاد را درمتن رقابت های داخلی ايران قابل درک می داند و می نويسد پس ازدرگذشت آيت اله خمينی دو طرز فکر بر ايران حاکم بود: يکی که مصلحت را برايدئولوژی ترجيح می داد و خواهان کم شدن فشارها و محدوديت ها بود و ديگری به رهبری آقای خامنه ای که نگران بود که سست شدن ايدئولوژی انقلابی موجب فروپاشی رژيم شود. و دراين جنگ ايدئولوژی احمدی نژاد به ياری خامنه ای آمد. او با مخالفان داخلی خامنه ای درافتاد و در برنامه هسته ای موضع سختی گرفت. اين موارد در کنار حمايت بيدريغ خامنه ای موجب شد احمدی نژاد قدرت شخصی خود را زياده از حد جدی بگيرد و به بلندپروازی های خود بال و پر بدهد. نويسنده می افزايد از اينجا به بعد خامنه ای ضمن حمايت آشکار از احمدی نژاد، در نهان آدمهای خودرا مامور حمله به او کرد. و احمدی نژاد که آقای خامنه ای او را موهبت خدواندی توصيف کرده بود از سوی ياران رهبر، سرکرده جريان انحرافی لقب گرفت.

سجادپور برای فروپاشی رژيم اسلامی ۳ شرط قائل می شود: حمايت مردم از تغيير، شکاف نخبگان و دست برداشتن حکومت از سرکوب بيرحمانه. به نظر نويسنده دوشرط نخست موجود است اما رژيم ظاهرا نمی خواهد فشار و سرکوب را کم کند. سجادپور می افزايد برخلاف ساير کشورها ی عرب که هدف، سرنگونی نظام آن کشورهاست اما رهبری وجود ندارد، درايران موسوی و کروبی رهبران جنبش دموکراسی خواهی اند اما هدف تغيير رژيم اشکارا اعلام نشده است. درپايان مقاله واشنگتن پست آمده است با توجه به شکستن تابوی پيشين و نافرمانی از رهبر، تاريخ شايد روزی از احمدی نژاد به عنوان کسی ياد کند که فروپاشی رژيم اسلامی را شتاب بخشيد.
گاردين به اقدام حکومت ايران در اعمال سانسور هرچه بيشتر بر فضای سايبری و اينترنتی پرداخته و می نويسد هدف اين اقدامهای رژيم مقابله با اينترنت چمدانی است. گاردين با اشاره به برنامه دو ميليون دلاری دولت اوباما برای کمک به دارندگان تلفن موبايل در دور زدن سانسور حکومتی می نويسد تهران، اين تلاش آمريکا را تروريسم سايبری خوانده وبه ياری چينی ها درصدد مقابله با اين اقدام و جلوگيری از جريان اطلاع رسانی به مردم ايران است و هم اکنون دراين راستا بيش از ۵ ميليون وبلاگ را فيلتر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر