ایران سکولار= ایران آزاد

اي ايران اي مرز پر گهر اي خاکت سرچشمه هنر دور از تو انديشه بدان پاينده ماني تو جاودان اي دشمن ار تو سنگ خاره اي من آهنم جان من فداي خاک پاک ميهنم مهر تو چون شد پيشه ام دور از تو نيست انديشه ام در راه تو کي ارزشي دارد اين جان ما؟ پاينده باد خاک ايران ما سنگ کوهت در و گوهر است خاک دشتت بهتر از زر است مهرت از دل کي برون کنم؟ برگو بي مهرتو چون کنم؟ تا گردش جهان و دور آسمان بپاست نور ايزدي هميشه رهنماي ماست مهر تو چون شد پيشه ام دور از تو نيست انديشه ام در راه تو کي ارزشي دارد اين جان ما؟ پاينده باد خاک ايران ما ايران اي خرم بهشت من روشن از تو سرنوشت من گر آتش بارد به پيکرم جز مهرت در دل نپرورم با آب و خاک و مهر تو سرشته شد گلم مهر اگر برون رود تهي شود دلم مهر تو چون شد پيشه ام دور از تو نيست انديشه ام در راه تو کي ارزشي دارد اين جان ما؟ پاينده باد خاک ايران ما

آزادی طبیعی ترین حق هر انسان است

تندیس ها


بابک یحیوی
" تندیس ها "
تندیس های بزرگ وطن را ،
بزیر کشیدند ،

دشمنان شادی ؛
خون می چکد ،
از پر وبال ،
کبوتران آزادی !
در دخمه های مرگ،
گرفتار جمله ِ یاران
نکبت گرفته سراسر میهن ،
کجاست ،
کو باران ؟!
تند یس "آرش" و "فردوسی" و " آریو برزن "
فخر من وتو ،
خار چشم هر دشمن !
**
هم میهن دلیر،
دل غمین مدار،
از ژاژخائی و بد سگالی دشمن !
که سرانجام ،
مائیم "آرش" و"فردوسی" و"آریوبرزن"
وفردا ،
مائیم فرمانروا ،
بر این میهن.

27 تیرماه 1390 برابر 18 ژوئیه 2011

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر